#Dijital Reklamcılık

Dijital reklamcılık, ürün veya hizmetlerin, dijital iletişim kanalları aracılığı ile hedef kitleye tanıtılmasıdır. Ses, video, resim veya metinlerin kullanıldığı bu reklamlar, sunulacak hizmet ve ürüne göre çeşitli formatlarda oluşturulabiliyor. Geleneksel reklamcılık anlayışının çok ötesinde bir kavram olan dijital reklamcılık ile çeşitli iş hedeflerinize daha kısa sürede etkili biçimde ulaşabilmeniz mümkün.
‘Reklam’ ve ‘tanıtım’, dijital dünyada sıklıkla karıştırılan kavramlardır. Tanıtımlar; ürün ve hizmeti en iyi şekilde açıklayan bilgi verici içeriklerden oluşurken reklamların temel prensibi; ürünün, hizmetin, kurumun ya da istenilen herhangi bir konunun yayılmasını sağlamaktır. Bu kapsamda ürün, hizmet ya da markanızın dijital kanallar üzerinden sunularak yayılmasını sağlamak, dijital reklamcılık nedir? sorusuna cevap olarak verilebilir.

Dijital Reklam Çeşitleri

İnternetin cebimize kadar girmesiyle küçük ya da büyük ölçekli firmalar, kurumlar, bulundukları sektörde öne çıkabilmek amacıyla stratejik davranarak internetin gücünü kullanmaktadır. Bununla birlikte dijital pazarlama reklamcılığı adeta bir zorunluluk halini almıştır. Neredeyse her alanda karşımıza çıkan dijital reklamcılığın gelişmesiyle birlikte yeni reklam modelleri ortaya çıkmaya başlamıştır.
Daha fazla kitleye doğrudan ulaşabilmenizi sağlayacak dijital reklam çeşitleri arasında;

  • Sosyal Medya Reklam Modeli
  • Banner Reklam Modeli
  • Doğal Reklam Modeli
  • Yeniden Pazarlama (Remarketing) Reklam Modeli
  • İnfluencer Reklam Modeli
  • E-posta Reklamları
  • Mobil Reklamlar
  • Dijital Arama Motoru Reklamları
  • Native Dijital Reklamcılık Modeli
  • Dijital Reklam Platformları

    Dijital reklam platformları arasında önemli bir yüzdelik kısmı, sosyal medya platformları oluşturmaktadır. Çeşitli alanda hizmet ve ürün sunan firma ve kurumların, dijital reklam platformları olarak sosyal medyayı tercih etmesinin birçok nedeni bulunmaktadır. İlk ve en önemli nedeni olarak her geçen gün artan sosyal medya kullanımını gösterebiliriz. Özellikle genç ve dinamik bir hedef kitleye doğrudan ulaşabilmek adına sosyal medya platformları tercih edilmektedir.
    Dijital reklamcılık kapsamında öne çıkan sosyal medya platformları arasında Instagram, Twitter, Youtube ve Facebook sayılabilir. Elbette sosyal medya, bu popüler alanlarla sınırlı değil. Bu platformlara ek olarak Tiktok, Linkedin ve Twitch gibi birçok kanal, dijital reklamlar için tercih edilen alanlar olmaktadır. Hedef kitlenize, etkileşim türüne ve reklam türüne göre doğru bir dijital reklam platformu belirleyerek potansiyel müşterilerinize en etkili şekilde ulaşmaya başlayabilirsiniz.

    Dijital Reklamcılık Neden Önemlidir?

    İnternetin hızından ve geniş kitlelere ulaşma gücünden yararlanmak isteyen firmalar, dijital reklamcılık hizmetleri ile sektördeki rekabette bir adım öne geçiyor. Birçok avantajı beraberinde getiren dijital reklamcılık, çalışma sistemi ile geleneksel reklamcılıktan ayrılmaktadır. Dijital reklamlar nasıl çalışır? sorusuna net bir cevap verilmemekle birlikte global çapta hedef kitlelere ulaşması yönünden dijital reklamcılık son derece önemlidir. Her dakika yeni bir ihtiyacın ortaya çıktığı günlük hayatımızda, hedef kitlenin en çok vakit geçirdiği dijital platformlarda reklam hizmetinin verilmesi, marka tanınırlığı ve satış potansiyelinin artması yönünden önemli avantajlar sunar.

    Dijital Pazarlama Reklamları Nasıl Yapılmalıdır?

    Firmanız veya markanız için tercih edeceğiniz dijital reklam, sizi en iyi ve doğru şekilde yansıtmalıdır. Bu noktada da dijital pazarlama araçlarından en doğru olanları tercih etmelisiniz. Oluşturulan pazarlama reklamı hedefiniz için yeterli düzeyde olmalıdır. Sunacağınız hizmet veya ürün özelliklerine bağlı olarak metin veya görsel ağırlıklı bir reklam stratejisi belirlenebilir. Mesela ürününüz çocuklara yönelikse, bu bir oyuncak olabilir, giyim olabilir. Daha renkli bir içerik belirlenebilir. Görsel ağırlıklı bir strateji daha etkili olur. Hatta animasyon ve seslendirme desteğiyle ürünleri daha dikkat çekici hale getirebilirsiniz.
    Ancak bunun dışında kurumsal bir kimliğin yansıtılması gerekiyorsa geçmiş tecrübelere yönelik çalışma yapılabilir. Kurumun kuruluş hikayesi ile birlikte müşterilerden gelen yorumlar bu anlamda çok etkili olmaktadır. Kurumların tarihi yansıtacak şekilde yaptığı reklamlara çok örnek verilebilir. Bunların etkisine baktığımızda da kurumları istediklere rakamlara ulaştırdıkları görülebilir. Kısacası kurum veya marka kimliğinize uygun reklam türüyle birlikte sizi, ürünlerinizi veya hizmetini en iyi yansıtan renkleri, kurguyu tercih etmelisiniz.

    Dijital Pazarlama Reklam Yönetimi Nasıl Yapılır?

    Ortaya çıkardığınız reklamla kitlelere adınızı duyurmak, hizmetinizi, ürünlerinizi pazarlamak istiyorsanız, en doğru stratejiyi belirlemeniz gerekir. Bu süreçte bunu gerekli bir adım olarak gösterebiliriz. Ancak doğru bir strateji kadar önemli olan bir ihtiyaç da sizi iyi ve doğru analiz edebilecek, kitlenize ulaştırabilecek dijital reklam ajansı olmaktadır. Artık geleneksellikten dijitalliğe doğru geçen pazarlama sürecini profesyonel bir şekilde yönetebilen ajans, size reklam bütçenizden çok daha fazla kazandırabilir.
    Eğer ki sektörünüzde “ben de varım” demek istiyorsanız, sizi hedef kitlenize ulaştırabilecek düzeyde bir ajans ekibi en büyük yardımcınız olacaktır. Kurumsal iletişim bölümleri ve ajanslar, potansiyel müşteri kitlesini saptayabilmek adına çok çeşitli anket çalışmaları yapabilir. Bu sayede de dijital platformlardan hangisinde reklam çalışması yapılacağı, nasıl bir kurgu olacağı, hangi kitleye yönelik içerikler çıkarılacağı tarzı birçok önemli detay belirlenir. Düzenli ve profesyonel bir reklam yönetimiyle markanız hedefine başarıyla ulaşır.

    Dijital Pazarlamada Reklam Araçlarını Kullanmak Gerekli midir?

    Dijital reklamlarda oldukça farklı yöntemler var, aynı şekilde bunları oluşturabileceğiniz reklam araçları da farklıdır. Bu araçları ve özelliklerini de iyi bilmek gerekecektir. Bunlardan biri olan Google’ı ele alacak olursak, arama motoru sonuç sayfalarında (SERP) ilk sayfalarda çıkmaya yönelik olarak Google Ads, seo hizmeti alınabilir. Sosyal platformlarda da Instagram, YouTube gibi mecralar, görüntü odaklı olarak içerikleri hedef kitlenize ulaştırır. Reklam gönderileriniz, belirlenen hedef kitle özelliğine göre karşılarına çıkabilir.
    Ayrıca bu reklam araçları vasıtasıyla elde edilen etki, ulaşılan kitleye kadar birçok veriye ulaşabilirsiniz. özel olarak da reklam performans değerlendirmesi yapan programlar, kanallar mevcuttur. Ancak en başlıca kullanılan arama motorları, sosyal mecralar da reklam performans değerlendirmesi sunmaktadırlar. Reklam araçlarını kullanmak size nerede yanlış yapıldığına dair bilgiler verebilir, bu sayede daha etkil tanıtım çalışmaları yapabilirsiniz.

    Dijital Reklamcılık Nedir?

    Caner Aladağ