>

Dijital Reklamcılık

Dijital Reklamcılık

Dijital kanallar denildiğinde aklınıza gelen tüm mecralar dijital reklamcılık için bir araç olmuştur. Geçmişte “geleneksel reklam” yöntemleri ile tanıtım çalışmaları yapılırken, dijitalleşme ile birlikte bu çalışmalar da dijitalleşmeye uğramıştır. Önceden el ilanı ile yapılan tanıtımlar, gazetelerin çoğalmasıyla buralarda, internetin yaygınlaşmasıyla da web sayfalarında yerlerini almıştır. Dijital reklamcılık da kısacası dijital mecralarda yer alan reklam çalışmalarını kapsamaktadır.

Dijital Reklamcılık Nedir?

Reklamcılık, çalışmaların yayınlanma ve hedef kitleye ulaşma aşamaları ile ayrılır. Dijital reklamcılık nedir sorusuna ise bilgisayar, tablet, telefon gibi internet ile kullanımı olan cihazlar sayesinde yapılan çalışmalar olarak cevap verilebilir. Tabii bu farklı kanallar doğrultusunda dijital reklam da kendi arasında kategorilere ayrılmaktadır. Bunlar içerisinde metinsel, görsel, sosyal medya, influencer tanıtımları, e-mail marketing vb. reklamlar görülebilir. Her dijital kanalın sahip olduğu özellikler kullanılarak oluşturulurlar. Geleneksel yöntemle daha az hedef kitleye ulaşım sağlanabilir ve bunun etkilerini ölçmekte de çok mümkün olmazdı. Ancak bu dijital ortamda tüm etkiler günlük, haftalık, aylık ve yıllık olarak ölçülebilir.

Dijital Reklamcılık Nedir?
Dijital Reklam Neden Önemli?

Dijital Reklam Neden Önemli?

Günümüzde kullanıcıların tüketim alışkanlıkları incelendiğinde dijital reklamın ne denli etkili olabileceği anlaşılabilir. Tüketici kesim gün içerisinde önemli bir zaman dilimini internette geçirmektedir. Bunu bilgisayar, telefon ve tabletleriyle gerçekleştiriyorlar. Bulundukları konumdan dünya genelindeki satış pazarlarına ulaşabilirler. Hangi ihtiyaçları olduğunu da dijital ortamda yaptıkları aramalardan, gezdikleri sayfalardan çok net bir şekilde analiz edebilirsiniz. Tüm bunlarla birlikte reklam çalışmaları da bu kanallara yönelik yapılırsa, hedef kitlenize daha hızlı ulaşabilirsiniz. Tüketicilerin nelere ihtiyacı olduğunu saptayarak, o anda satışı yapamasanız bile ileriki dönemler için bir tanıtım çalışması ile bunu sağlayabilirsiniz. Onların tercih ettiği siteler aracılığıyla da tanıtım yaparak marka bilinirliğini artırabilirsiniz.

Dijital Reklamcılık Türleri Nelerdir?

Dijital ortamda gerçekleştirilen reklam türleri oldukça fazladır. Günümüzde yaygın olarak kullanılan seçenekleri, hedef kitle ile etkileşimi en yüksek olanlardır.

Dijital Reklamcılık Türleri Nelerdir?
Sosyal Medya Reklamcılığı

Sosyal Medya Reklamcılığı

Sosyal medya mecralarının tamamında olan ücretli reklam çalışmalarını kapsar. Instagram, Facebook, YouTube, Twitter gibi mecralarda yapılan çalışmalar normal poslarda, hikayelerde, video başlangıçlarında tanıtım içerikleri yayınlanabilir. Burada hedef kitle özelliklerini seçebilir ve yayınlanma süresini de kendinize göre belirleyebilirsiniz.

Display Ads (Görüntülü Reklamcılık)

Web sayfalarda banner, video ve animasyon gibi içeriklerin yayınlanması buna bir örnektir. Kişilerin en çok arattıkları kelimeler doğrultusunda bu alanlarda da ilgili ürünler çıkabilmektedir.

Display Ads (Görüntülü Reklamcılık)
Native Ads (Yerel Reklamcılık)

Native Ads (Yerel Reklamcılık)

Buna en iyi örnek “sponsorlu gönderiler” olmaktadır. Sosyal medya reklamcılığıyla benzerlik gösterebilir. Burada reklam içeriği, yayınlanacağı mecranın özelliklerine göre şekillenir.

Retargeting Ads (Yeniden Hedefleme Reklamcılığı)

Bir siteye ziyaret gerçekleştirip satın alma işlemini gerçekleştirememe durumu sonrasında o kişinin karşısına sonrasında da o sitenin veya ihtiyaç duyduğu ürünün reklamını çıkarma konseptidir.

Retargeting Ads (Yeniden Hedefleme Reklamcılığı)
 Video Reklamcılığı

Video Reklamcılığı

Tanıtım işlemini video olarak kaydedip sosyal medyada yayınlanma işlemini kapsar. Instagram’da tanıtım videosunun hikaye ve gönderi olarak, YouTube’da videolar öncesinde çıkan reklam videoları buna bir örnektir.

SEO - SEM Reklamcılığı

Arama motorlarının sonuç sayfaların daha ulaşılabilir sıralamada yer almak adına yapılan çalışmaları kapsar

SEO - SEM Reklamcılığı
Dijital Reklamlar Nasıl Çalışır?

Dijital Reklamlar Nasıl Çalışır?

Kendi arasında da çeşitlilikleri bulunduran dijital reklamlar nasıl çalışır sorusu da bu çeşitliliğe bağlı olarak yanıtlanabilir. Her mecra farklı bir özelliğe sahip olduğundan reklamların yayınlanması da farklılıklar içerir. Çalışmaların yayınlanma süreçleri hedefleme, maliyet, yayınlama ve istatistik olarak sıralanabilir.

  • Dijital Reklamlarda Hedef Belirleme: Hedef kitlenin arama kelimeleri doğrultusunda ihtiyaçları belirlenip çalışmalar ve hedefleriniz bu doğrultuda yapılabilir. Geleneksel yönteme göre dijitalde hedef belirleme çok daha başarılı yapılabilir.
  • Dijital Reklam Maliyetleri: Birden fazla dijital reklam kanalı olduğundan maliyet konusunda da farklılık olur. CPC yani tıklama başına maliyet, bir diğer adıyla PPC (tıklama başına ödeme), gönderilerinize her tıklandığında ödediğiniz sayıyı ifade eder. Bunun dışında mecralarda da reklamların yayınlanma süresi, ulaşılan kitle gibi unsurlarla maliyetler değişir. Bütçenize göre bir reklam ortaya çıkarma şansınız vardır.
  • Dijital Reklamların Yayınlanması: Reklamların yayınlanma şekli de mecralara göre değişir. Bir reklamı dilerseniz direkt olarak bir sitenin reklam alanını satın alabilirsiniz. Burada animasyon, fotoğraf, video tarzı içerikleri yayınlayabilirsiniz.
  • Dijital Reklamlarda İstatistik: Yayınladığınız reklamların aldığı tıklanma ve görüntülenme sayısı, etkileşimleri, tıklanma oranları ve videoların tamamlanma oranı yani tüm reklamın izlenmesi oranı, dijital reklamlarda istatistik olarak alınır. Sonraki çalışmalara bu istatistikler doğrultusunda yön verilebilir.
  • Dijital Reklamcı Nasıl Olunur?

    Dijital reklamcı olabilmek adına çok farklı yetkinliklere sahip olmak gerekir. Öncelikle iyi bir analiz yeteneği ile birlikte içerik üretebilme ve içerik yazma, tasarım, sosyal medya yönetimi, Google Ads gibi konularda uzmanlık ile bu alan işlemler yapabilirsiniz. Konularla ilgili sertifikalı kurslara katılabilir ya da üniversitelerin reklamcılık, dijital medya ve pazarlama bölümlerini okuyabilirsiniz. Belirli bir seviyeye gelmiş ya da işi öğrenmek isterseniz bir dijital reklam ajansı ile anlaşarak stajyer olarak işi mutfağında öğrenmek isteyebilirsiniz.

    Dijital Reklamcı Nasıl Olunur?
    Dijital Reklamcılık Nasıl Yapılır?

    Dijital Reklamcılık Nasıl Yapılır?

    İyi bir dijital reklam çalışanı olmak için kullanıcı deneyimleri konusunda uzmanlaşmalısınız. Dijital dünyada birçok platform sürekli gelişmektedir. Bu alanlardaki gelişmeleri iyi takip etmelisiniz. Kullanıcıların değişen talepleri ve sektörel yeniliklere de hakim olmalısınız. İletişim becerilerinize ek olarak dijital iletişim dilinde de iyi bir konumda olmalısınız. Bunlarla birlikte dijital reklamın çalışma sürecinde daha başarılı işlemler ortaya çıkarabilirsiniz.

    Dijital Reklam Örnekleri

    • 1) Caploonba - Cake House İle Ebrar’ın Hayalleri Odasında
      Hedeflediği 3-13 yaş kitlesinin ailelerine yönelik olarak YouTube’da videolar öncesinde yayınlanmak üzere video hazırladı. Çalışma sonucunda marka bilinirliği ve satışlar da belirgin artışlar elde edildi.
    • 2) Jestiniyap - Mustafa Sandal Reklam Filmi
      Bilinirliği yüksek sanatçı ile çalışarak uygulamanın kullanımına yönelik olarak iki tane lansman çekildi. Videolar çoklu dijital kanallarda gösterildi. İlk 1 ay 2 milyon gösterim elde edildi. Bir yılın sonunda ise 100 binin üzerinde uygulama indirme sayısına ulaşıldı. Marka önemli markalardan destek alarak gelişimini sürdürmektedir.
    • 3) ErboyCar
      Tasarım bir kurgu planlandı. Seslendirme çalışmalar ve alt metinler ayarlandı. 2 farklı video olarak yayınlanan reklam çalışması sonucunda 130 bin üzeri izlenme elde edildi, harcanan bütçenin 13 katı kar oranı kazanıldı, marka bilinirliği ve site trafiği arttı, taleplerde de ciddi artışlar yaşandı.
    • 4) My Valice
      SEM çalışması örneği olan bu projede firmaya valiz kategorisine ait Google Ads çalışması yapıldı. Satışlarda yüzde 320 oranında artış elde edildi.
    • 5) Pronet
      Sosyal medya üzerinden yapılan reklam pazarlama çalışmasında Facebook ve Twitter’da ortak olarak etiket çalışması yapıldı. Belirlenen etiket üzerinden yapılan yarışma ile marka bilinirliği artırıldı.
    • 6) Kültür Üniversitesi - İKÜ’de Sosyal Yaşam
      Sosyal medya reklam pazarlama çalışmasında kurgu animasyonlarla birlikte okul içi etkinlikler ve okulda yaşama dair detaylar verildi. Okul kulüpleri için hazırlana mikro sitelere yönlendirmeler yapıldı.

    Dijital Reklam Örnekleri
    Ücretsiz teklif yada analiz için bize ulaşabilirsiniz.
    Hemen Teklif Al!
    Icon
    Shape
    Hemen Bilgi Al!

    Sorularınızı cevaplamak için sizi bekliyoruz.