#SEO

Arama motoru, kullanıcının arama sorgusuna dayalı olarak kullanıcıya bilgi sağlayan bir bilgisayar sistemidir. İlk arama motoru 1990 yılında Alan Emtage ve Bruce Gil tarafından oluşturulan Archie tarafından tanıtıldı. Arama motorları, İnternet üzerinden bilgi bulmanın en yaygın yolu haline geldi Arama motorları, bir internet aramasının "başlangıç noktası" görevi görür ve genellikle diğer ilgili web sitelerine ve çeşitli konulardaki web sayfalarına bağlantılar içeren bir web sitesinden oluşur. Ayrıca araştırma veya referans amacıyla kullanılabilecek çevrimiçi veritabanlarına erişim sağlama eğilimindedirler. Arama motoru teknolojisi, birçok insanın kendi aptallıkları tarafından yoldan çıkarıldığı, giderek yoksullaşan bir toplum yarattı.

Arama Motoru Nedir?

Arama motoru, internette bilgi aramak için tasarlanmış bir bilgisayar sistemidir. En popüler arama motorları Google ve Bing'dir. Arama motorlarının amacı, insanların internette aradıklarını bulmalarına yardımcı olmaktır. Motorlar, belirli bir sorgu için hangi web sitelerinin en alakalı olduğunu hesaplamak ve ardından bunları buna göre sıralamak için karmaşık algoritmalar kullanır.
Arama motorları, yalnızca zamandan tasarruf etmek isteyen kişiler için değil, aynı zamanda değerli bilgileri bulmaya yardımcı olmak için de önemli araçlardır.

Arama Motorları Web Sitelerini Nasıl Sıralar?

Arama motorları, web sitelerini bir dizi faktöre göre sıralar. En önemli faktör, içeriğin arama sorgusunda kullanılan anahtar kelimelerle alaka düzeyidir.
Google, 20 yılı aşkın bir süredir "PageRank" olarak bilinen bir teknik kullanıyor. Bu teknik, bir web sitesinin kullanıcının arama sorgusuyla ne kadar alakalı olduğunu sıralamak için diğer sitelerden gelen bağlantıları kullanır.
PageRank algoritması, akademik makalelerde alıntıların nasıl çalıştığını inceleyen ve çevrimiçi alıntıları ölçmenin bir yolunu bulmak isteyen Google'ın kurucu ortağı Larry Page tarafından geliştirildi.
1998'de Google, web sitelerini sıralamak ve belirli sorgularla alaka düzeylerini belirlemek için bu algoritmayı diğerleriyle birlikte kullanmaya başladı.

Google:

  • - Sonuçların ilk sayfası, "on mavi bağlantı" veya "üstte on mavi bağlantı" adı verilen 10 mavi bağlantıya bağlantılar içerir.
  • - İlk bağlantı her zaman sponsorlu bağlantı olarak görünen bir reklamdır.
  • - İkinci bağlantı her zaman belirli bir site için bir Google arama sonucudur.
  • - Üçüncü bağlantı her zaman sponsorlu bağlantı olarak görünen bir reklamdır.
  • - Ayrıca ekranın sağ tarafında dört reklam daha vardır.

Google, Web Sitelerini Nasıl Tarar? Hangi Faktörler İle Siteniz Sıralamaya Girer?

Google arama motoru, web sitelerini tarar ve aşağıdaki faktörlere göre sıralar:

  • - Web sitesindeki sayfa sayısı, web sitenizin sıralamasını doğrudan etkiler. Google, web sitesinin belirli bir iş hakkında ne kadar bilgi yayınladığına bağlı olarak daha yüksek sıralar. Web sitenizde en az 4 ana kategori bulunmalıdır, bunlardan 2 ila 3'ü işle alakalı içerik içerir.
  • - Web sitesi, sahip olduğu benzersiz içerikler sayesinde yüksek sıralanır.
  • - Diğer web sitelerinden web sitesine verilen bağlantıların sayısı (backlinkler), web sitenizi sıralarken önemli bir faktördür. Bu, sitenizin Google tarafından ne kadar iyi sıralandığının genel bir sıralamasıdır ve alan adının bir ay içinde kaç kez bağlantı verildiğine ve en az 100.000 geri bağlantıya göre belirlenir. Bu, sitenizin Google tarafından ne kadar iyi sıralandığını gösteren genel bir sıralamadır ve alan adının kaç kez bağlandığına göre belirlenir.
  • - Web sitesindeki içeriğin kalitesi. Bu, bir kullanıcının belirli bir sayfada veya web sitesinde ne kadar kaldığına göre google tarafından belirlenebilir. Bunu etkileyebilecek ancak temelde mümkün olan en iyi kullanıcı deneyimini yaratan başka faktörler de vardır.

Arama Motorları Bağlantılarla Nasıl Baş Eder ? (Sıralama Faktörlerine Örnekler)

Arama motorları, yeni sayfalar bulmak için sürekli olarak web'i tarar ve yeni sayfalar bulmanın bir yolu olarak bağlantıları kullanır. Ne kadar çok bağlantı varsa, bir web sitesinin sıralaması o kadar yüksek olur. RankBrain, Google'ın kullanıcı davranışını ve arama modellerini analiz etmek için makine öğrenimini kullanan sıralama algoritmalarından biridir.
Bir sitenin sıralamasını etkileyen faktörlerden bazıları şunlardır:

  • - Etki alanı yetkilisi (DA) - genel olarak ne kadar yetkili
  • - Sayfa yetkisi (PA) - belirli bir sayfa veya içerik parçası için ne kadar yetkili
  • - Yüksek etki alanı yetkisine (DA) sahip diğer sitelerden gelen bağlantılar
  • - Yüksek sayfa yetkisine (PA) sahip diğer sitelerden gelen bağlantılar

Arama Motorunun Amacı Nedir?

Arama motorları, günümüzün dijital dünyasındaki en önemli şeylerden biridir. İnsanların internette ihtiyaç duyduklarını bulmalarına yardımcı olurlar.
Arama motoru, World Wide Web'de bilgi aramak için tasarlanmış bir bilgisayar sistemidir. Arama motoru, bilgileri bulmak için web ağında gezinme ve dizine ekleme gibi farklı teknikler kullanır.
Arama motorları önemlidir çünkü insanların çevrimiçi ortamda ihtiyaç duyduklarını bulmalarına yardımcı olurlar. Bir blog gönderisinden, bir tarife veya belirli bir şey hakkında bir makaleye kadar her şey olabilir.

Arama Motoru Optimizasyonu(SEO)

SEO, web sitenizi arama motorları için optimize etme sürecidir. Web sitenizin Google ve diğer arama motorlarındaki sıralamasını iyileştirmeye yardımcı olur.
Sitenizin arama motoru sonuç sayfalarında (SERP'ler) ne kadar iyi sıralandığını etkileyen birçok farklı faktör vardır. En önemli faktörler şunlardır: sayfa içi optimizasyon, içerik kalitesi, site hızı, sosyal medya sinyalleri, geri bağlantılar (backlinkler) ve daha fazlası.
SEO süreci üç aşamaya ayrılabilir: Sayfa İçi Optimizasyon (veya Sayfa İçi SEO), Sayfa Dışı Optimizasyon (veya Sayfa Dışı SEO) ve Teknik Optimizasyon.

Arama Motorlarını Anlamak

Elif Yücel